BERKONGSI & BERBINCANG SEGALANYA YANG ANDA INGIN TAHU MENGENAI TUDUNG
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
NUFFNANG
IKLAN
Photobucket

Share | 
 

 masalah mesin jahit....Benang tak nak lekat..Mcmana ye?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
imanazra



Posts : 30
Join date : 2009-03-24

PostSubject: masalah mesin jahit....Benang tak nak lekat..Mcmana ye?   Mon Apr 06, 2009 4:49 pm

sy ada prob....kalau la senior kat sini blh bantu.....mesin jahit saya tak nak jahit kain jc...kenapa yek....benang dia tak lekat....tp bila try ngan kain lain....boleh jahit plak...pening la....sapa2 yg pernah ada prob cam sy ni.....mintak tolong....tq
Back to top Go down
View user profile
ctpizza



Posts : 274
Join date : 2009-01-21

PostSubject: Re: masalah mesin jahit....Benang tak nak lekat..Mcmana ye?   Mon Apr 06, 2009 5:06 pm

imanazra wrote:
sy ada prob....kalau la senior kat sini blh bantu.....mesin jahit saya tak nak jahit kain jc...kenapa yek....benang dia tak lekat....tp bila try ngan kain lain....boleh jahit plak...pening la....sapa2 yg pernah ada prob cam sy ni.....mintak tolong....tq

imanraza

dh try tukar jarum ballpoint? slalunya kain jc kene guna jarum size besar atau yg ballpoint...imanraza guna size apa
Back to top Go down
View user profile http://meandmyworld-ct.blogspot.com/
meabadi
Admin


Posts : 544
Join date : 2008-12-21
Age : 35
Location : Shah Alam Selangor

PostSubject: Re: masalah mesin jahit....Benang tak nak lekat..Mcmana ye?   Mon Apr 06, 2009 11:38 pm

ME alih ke topik mesin jahit ye......
Back to top Go down
View user profile http://meabadi.blogspot.com/
jannatunnur



Posts : 17
Join date : 2010-02-03
Location : ulu kinta

PostSubject: Re: masalah mesin jahit....Benang tak nak lekat..Mcmana ye?   Sun Feb 07, 2010 3:33 pm

saya ni baru je dalam bidang nak wat tudung nih....

pasal benang tak lekat tuh.. saya jahit td ok jer... walaupun dah standby jarum saiz besar.. sbb masa g kedai alat jahitan tu dia tak tau pulak jarum ballpoint.. isk isk susah jugak erk..

masalahnyer kan saya jahit tudung baru nih.. hmm memang ke jahitan tu kita rasa benangnya boleh ditarik? maklumlah.. kain tu stretch kan.. benang tak stretch. ke saya salah setting benang? atau saya kena guna benang jenis lain.. skrg ni saya guna benang biasa jer... benang jahit baju biasa.

harap ada yg sudi membantu.. terima kasih
Back to top Go down
View user profile http://kedaijannah.com
Sponsored content




PostSubject: Re: masalah mesin jahit....Benang tak nak lekat..Mcmana ye?   Today at 6:20 am

Back to top Go down
 
masalah mesin jahit....Benang tak nak lekat..Mcmana ye?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Tudung DIY CARI :: Thread :: Segalanya mengenai mesin jahit-
Jump to: