Tudung DIY CARI
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


BERKONGSI & BERBINCANG SEGALANYA YANG ANDA INGIN TAHU MENGENAI TUDUNG
 
HomeLatest imagesSearchRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Similar topics
NUFFNANG
IKLAN
Photobucket

 

 MESIN JAHIT MANA PALING BEST???

Go down 
+24
azee
faziraniq
yus
rosetreat
ejalesungpp
wann
hani
aqidah1010
ishwish23
ni_mariana
kaknab
meabadi
fadz
misa
tong_gas2280
tiramisu
jalinankasih
uzi
catalysts2
zue
Zareen
k yana
adeeda
min chontoi
28 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
min chontoi
Peniaga
min chontoi


Posts : 617
Join date : 2008-12-21
Age : 43
Location : BBB

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeSat Feb 21, 2009 3:20 pm

catalysts2 wrote:
min chontoi wrote:
Salam kengkawan...

dengan sukacitanya min nk maklumkan bahawa min telah beli mesin jahit brother NV30...mmg best sgt mesin ni... I love you I love you I love you I love you
ditambah plak dengan sesi live tutorial ttg kelim tepi twin needle dr misa (thanks misa!! flower flower )
thanks gak pd tong gas sekeluarga yg sudi teman tunjuk jalan ke LSN malam2 buta...
mesin ni walaupun nampak mcm complicated (sbb ada digital screen) tp sungguh mudah dikendalikan...ini kata2 dari seorang yg buta menjahit tau!! hehe~~ Laughing Laughing Laughing
mmg xde masalah nk menjahit compared to mesin jahit saya yg lama..sungguh menguji kesabaran..huhuhuhu~~~
anyway saya berpuas hati dengan mesin ni dan harap pasni bukan takat boleh jahit tudung jek...tp dapat upgrade jahit baju or ape2 jek yg berpekdah...sekian wassalam... cat

wah min dah beli nv30
tak sesia akak kempen mesin ni dulu
akak yg dok berangan tak beli2 lg
hari tu akak beli mesin jahit tepi je kat LSN tu
akak ni serba salah sebenarnya sb dah ada mesin singer yg basic habis tu
tp hati teringin sgt2 nv30 ni Sad


ye kak...memula tu cam xyakin yek nk beli mesin ni sbb takut xtau guna... pale pale
tp skang ni alhamdulillah best jek rasa sbb mudah sgt..beli la kak... Twisted Evil Twisted Evil
min ni teringin nk beli mesin jahit tepi lak pasni...tp fulus kureng so kena la tunggu... lol!
Back to top Go down
min chontoi
Peniaga
min chontoi


Posts : 617
Join date : 2008-12-21
Age : 43
Location : BBB

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeSat Feb 21, 2009 3:22 pm

adeeda wrote:
min chontoi wrote:
Salam kengkawan...

dengan sukacitanya min nk maklumkan bahawa min telah beli mesin jahit brother NV30...mmg best sgt mesin ni... I love you I love you I love you I love you
ditambah plak dengan sesi live tutorial ttg kelim tepi twin needle dr misa (thanks misa!! flower flower )
thanks gak pd tong gas sekeluarga yg sudi teman tunjuk jalan ke LSN malam2 buta...
mesin ni walaupun nampak mcm complicated (sbb ada digital screen) tp sungguh mudah dikendalikan...ini kata2 dari seorang yg buta menjahit tau!! hehe~~ Laughing Laughing Laughing
mmg xde masalah nk menjahit compared to mesin jahit saya yg lama..sungguh menguji kesabaran..huhuhuhu~~~
anyway saya berpuas hati dengan mesin ni dan harap pasni bukan takat boleh jahit tudung jek...tp dapat upgrade jahit baju or ape2 jek yg berpekdah...sekian wassalam... cat

ber flower flower flower hati min...
lepas ni kita buka kelab nv30... macam org bukak kelab myvi,kancil tu.. bounce bounce bounce

ekekeke~~~ Razz Razz Razz
cam best jek ada kelab NV30..bunyi cam nama motor besar...gurepnye mesin jahit.. tongue tongue
Back to top Go down
min chontoi
Peniaga
min chontoi


Posts : 617
Join date : 2008-12-21
Age : 43
Location : BBB

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeSat Feb 21, 2009 3:23 pm

k yana wrote:
ish...ish..sungguh terpanggil dhn NV30 nii..
mcm nak trade in je mesin ku ituuuu....

mai...mai...kak yana...kita join kelab NV30... bounce bounce bounce bounce
Back to top Go down
aqidah1010

aqidah1010


Posts : 41
Join date : 2009-03-04
Location : Kuantan, Pahang

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeThu Mar 19, 2009 2:17 am

saya teringin mesin jahit singer fairlady yg lama dulu tue...best mesin tue..
Back to top Go down
hani

hani


Posts : 84
Join date : 2009-01-12
Location : Kangaq, Perlis

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeThu Mar 19, 2009 9:57 am

min chontoi wrote:
k yana wrote:
ish...ish..sungguh terpanggil dhn NV30 nii..
mcm nak trade in je mesin ku ituuuu....

mai...mai...kak yana...kita join kelab NV30... bounce bounce bounce bounce

min, berapa ke regenye NV30 ni? brand apa
Back to top Go down
min chontoi
Peniaga
min chontoi


Posts : 617
Join date : 2008-12-21
Age : 43
Location : BBB

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeThu Mar 19, 2009 12:45 pm

hani wrote:
min chontoi wrote:
k yana wrote:
ish...ish..sungguh terpanggil dhn NV30 nii..
mcm nak trade in je mesin ku ituuuu....

mai...mai...kak yana...kita join kelab NV30... bounce bounce bounce bounce

min, berapa ke regenye NV30 ni? brand apa

hani..NV30 ni brand brother..harga skang dalam RM1200++
Back to top Go down
wann

wann


Posts : 89
Join date : 2009-02-17
Age : 44
Location : PJ-SELAYANG

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeFri Mar 20, 2009 9:31 am

Hehe.. saja nak nyampuk, wann pun baru order NV30 @RM1180 kat Selayang. Petang ni dapat... Wink bounce Wink tak sabar nak balik.
Back to top Go down
http://seri-diah.blogspot.com/
ejalesungpp

ejalesungpp


Posts : 241
Join date : 2008-12-22
Age : 58
Location : Kajang, Bangi, Selangor

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeFri Mar 20, 2009 10:21 am

bestnya semua beli mesin baru...eja nie masih guna mesin yang itam singer tu...nak trand_in ada ke nak rm50 aje..sayang gila........tapi rasanya eja nak gak tukar dgn apa2 lah mesin yang lebih canggih....tunggu masa aje tu.....hehehehe
Back to top Go down
adeeda
Peniaga
adeeda


Posts : 696
Join date : 2008-12-21
Age : 46
Location : PJ/KL Sentral

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeFri Mar 20, 2009 10:36 am

wann wrote:
Hehe.. saja nak nyampuk, wann pun baru order NV30 @RM1180 kat Selayang. Petang ni dapat... Wink bounce Wink tak sabar nak balik.

congratss... berjaya jugak akhirnya... habisss la budak2+bapak budak tu... mama dia dah ada 'baby' baru...
wann... nanti riki2 and share kat sini berapa harge mesin jahit tepi Brother m3034 offered by kedai selayang tu... boleh compare dgn harga LSN
Back to top Go down
http://www.tudung-making-all-in-one.blogspot.com/
wann

wann


Posts : 89
Join date : 2009-02-17
Age : 44
Location : PJ-SELAYANG

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeFri Mar 20, 2009 11:05 am

adeeda wrote:
wann wrote:
Hehe.. saja nak nyampuk, wann pun baru order NV30 @RM1180 kat Selayang. Petang ni dapat... Wink bounce Wink tak sabar nak balik.

congratss... berjaya jugak akhirnya... habisss la budak2+bapak budak tu... mama dia dah ada 'baby' baru...
wann... nanti riki2 and share kat sini berapa harge mesin jahit tepi Brother m3034 offered by kedai selayang tu... boleh compare dgn harga LSN

tq... terpengaruh ngan geng2 forumer sini le ni.. 'baby' yg akan buat mummy dia x tido mlm, m'jahit jer nnt... anak2 dpt 'kuda' lg sekor, sbb mesin 1st tu pun diorang tunggang mcm kuda Mad

M3034D kan? kalau COD dia boleh kasi @RM1270.00/unit jer.
Back to top Go down
http://seri-diah.blogspot.com/
min chontoi
Peniaga
min chontoi


Posts : 617
Join date : 2008-12-21
Age : 43
Location : BBB

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeFri Mar 20, 2009 12:17 pm

adeeda wrote:
wann wrote:
Hehe.. saja nak nyampuk, wann pun baru order NV30 @RM1180 kat Selayang. Petang ni dapat... Wink bounce Wink tak sabar nak balik.

congratss... berjaya jugak akhirnya... habisss la budak2+bapak budak tu... mama dia dah ada 'baby' baru...
wann... nanti riki2 and share kat sini berapa harge mesin jahit tepi Brother m3034 offered by kedai selayang tu... boleh compare dgn harga LSN

ey..ok gak harga tu wan...kena gak la rajin riki2 kedai lain yek... Razz Razz
Back to top Go down
rosetreat

rosetreat


Posts : 258
Join date : 2008-12-23

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeFri Mar 20, 2009 12:42 pm

ejalesungpp wrote:
bestnya semua beli mesin baru...eja nie masih guna mesin yang itam singer tu...nak trand_in ada ke nak rm50 aje..sayang gila........tapi rasanya eja nak gak tukar dgn apa2 lah mesin yang lebih canggih....tunggu masa aje tu.....hehehehe

eja samer la kita mesin zaman dolu2 sayang sungguh sentimental value...nak beli yg canggih nanti saya ni tak ngeti2...ari tu misa ajar pening saya...dah le mesin singer tu bising kakakaka
Back to top Go down
ejalesungpp

ejalesungpp


Posts : 241
Join date : 2008-12-22
Age : 58
Location : Kajang, Bangi, Selangor

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeFri Mar 20, 2009 1:02 pm

sabar rose...kan kita sama2 beli ...kumpul modal dulu hehehe...
Back to top Go down
yus

yus


Posts : 143
Join date : 2008-12-22
Age : 41
Location : Seksyen 7, Bandar Baru Bangi

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeFri Mar 20, 2009 1:46 pm

Kak min , Cik Deeda..
jgn la wat kelab NV30..Wat ler kelab mesin brothers..
hahah..
Back to top Go down
http://yusrinahata.com
faziraniq
Peniaga
faziraniq


Posts : 152
Join date : 2008-12-22

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeFri Mar 20, 2009 3:31 pm

wann wrote:
adeeda wrote:
wann wrote:
Hehe.. saja nak nyampuk, wann pun baru order NV30 @RM1180 kat Selayang. Petang ni dapat... Wink bounce Wink tak sabar nak balik.

congratss... berjaya jugak akhirnya... habisss la budak2+bapak budak tu... mama dia dah ada 'baby' baru...
wann... nanti riki2 and share kat sini berapa harge mesin jahit tepi Brother m3034 offered by kedai selayang tu... boleh compare dgn harga LSN

tq... terpengaruh ngan geng2 forumer sini le ni.. 'baby' yg akan buat mummy dia x tido mlm, m'jahit jer nnt... anak2 dpt 'kuda' lg sekor, sbb mesin 1st tu pun diorang tunggang mcm kuda Mad

M3034D kan? kalau COD dia boleh kasi @RM1270.00/unit jer.



Wannn...kedai selayang tu kat mana???????
Back to top Go down
min chontoi
Peniaga
min chontoi


Posts : 617
Join date : 2008-12-21
Age : 43
Location : BBB

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeFri Mar 20, 2009 4:30 pm

yus wrote:
Kak min , Cik Deeda..
jgn la wat kelab NV30..Wat ler kelab mesin brothers..
hahah..

Brothers tu pun kira sepupu sepapat gak..hehe~~ Laughing
Back to top Go down
wann

wann


Posts : 89
Join date : 2009-02-17
Age : 44
Location : PJ-SELAYANG

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeFri Mar 20, 2009 9:58 pm

faziraniq wrote:
wann wrote:
adeeda wrote:
wann wrote:
Hehe.. saja nak nyampuk, wann pun baru order NV30 @RM1180 kat Selayang. Petang ni dapat... Wink bounce Wink tak sabar nak balik.

congratss... berjaya jugak akhirnya... habisss la budak2+bapak budak tu... mama dia dah ada 'baby' baru...
wann... nanti riki2 and share kat sini berapa harge mesin jahit tepi Brother m3034 offered by kedai selayang tu... boleh compare dgn harga LSN

tq... terpengaruh ngan geng2 forumer sini le ni.. 'baby' yg akan buat mummy dia x tido mlm, m'jahit jer nnt... anak2 dpt 'kuda' lg sekor, sbb mesin 1st tu pun diorang tunggang mcm kuda Mad

M3034D kan? kalau COD dia boleh kasi @RM1270.00/unit jer.



Wannn...kedai selayang tu kat mana???????

kat area pasar borong lama slyg, deretan shop lot yg ada klinik Nathan. kedai jual mesin jahit ni kecik aje sekali ngan kedai dobi. kalau nak phone# kedai nnt PM wann
Back to top Go down
http://seri-diah.blogspot.com/
azee




Posts : 258
Join date : 2009-03-23

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeMon Mar 23, 2009 2:34 pm

salam..azee org baru kek sini...minat sgt nak laja wat tudung ni..tp mesin jait lom ade...bleh sape2 rekemenkan mesin jait maner yg ok?
Back to top Go down
http://azeefaa.blogspot.com
k yana
Peniaga
k yana


Posts : 771
Join date : 2008-12-22
Location : kangar.bdr mahkota cheras.subang

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeMon Mar 23, 2009 3:28 pm

azee wrote:
salam..azee org baru kek sini...minat sgt nak laja wat tudung ni..tp mesin jait lom ade...bleh sape2 rekemenkan mesin jait maner yg ok?

salam..
nak rekemen mesin idaman hatiku..Brother model NV30.. Laughing Laughing
Back to top Go down
http://tulipbiru137.fotopages.com/
azee




Posts : 258
Join date : 2009-03-23

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeMon Mar 23, 2009 3:41 pm

tq kyana.. cheers bleh tahu ciri2 mesin jahit tu.. Embarassed
Back to top Go down
http://azeefaa.blogspot.com
k yana
Peniaga
k yana


Posts : 771
Join date : 2008-12-22
Location : kangar.bdr mahkota cheras.subang

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeMon Mar 23, 2009 4:34 pm

azee wrote:
tq kyana.. cheers bleh tahu ciri2 mesin jahit tu.. Embarassed

tunggu nanti pengguna2 mesin tu masuk sini la..hehe, k yana pon belom lagi ader mesin tuu
Back to top Go down
http://tulipbiru137.fotopages.com/
azee




Posts : 258
Join date : 2009-03-23

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeMon Mar 23, 2009 4:56 pm

k yana wrote:
azee wrote:
tq kyana.. cheers bleh tahu ciri2 mesin jahit tu.. Embarassed

tunggu nanti pengguna2 mesin tu masuk sini la..hehe, k yana pon belom lagi ader mesin tuu

wat lawak la akak ni..igatkan akak da ader mesin tuh..hihi Laughing
Back to top Go down
http://azeefaa.blogspot.com
min chontoi
Peniaga
min chontoi


Posts : 617
Join date : 2008-12-21
Age : 43
Location : BBB

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeMon Mar 23, 2009 7:32 pm

azee wrote:
k yana wrote:
azee wrote:
tq kyana.. cheers bleh tahu ciri2 mesin jahit tu.. Embarassed

tunggu nanti pengguna2 mesin tu masuk sini la..hehe, k yana pon belom lagi ader mesin tuu

wat lawak la akak ni..igatkan akak da ader mesin tuh..hihi Laughing

Sebenarnya kak yana tu dah rindu bayangan kat NV30 tu...tido mlm pun sure mimpi pelok NV30 jek..hihihihih~~ Razz Razz
p/s: jgn marah kak yana no.. jocolor
Back to top Go down
azee




Posts : 258
Join date : 2009-03-23

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeTue Mar 24, 2009 8:02 am

Razz hihihi..xpe kak yana..usaha gigih utk dptkan nv30 ni..min da beli nv30 ni kan? boleh jait kedut x?ape lagik ciri2 yg best tu yer... Rolling Eyes
Back to top Go down
http://azeefaa.blogspot.com
k yana
Peniaga
k yana


Posts : 771
Join date : 2008-12-22
Location : kangar.bdr mahkota cheras.subang

MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitimeTue Mar 24, 2009 9:52 am

hahahha...
min, azee..mmg tgh angau ni..tapi sbb dah try mesin tu, tu sbb konpiden je k yana rekemen...
Back to top Go down
http://tulipbiru137.fotopages.com/
Sponsored content





MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Empty
PostSubject: Re: MESIN JAHIT MANA PALING BEST???   MESIN JAHIT MANA PALING BEST??? - Page 3 Icon_minitime

Back to top Go down
 
MESIN JAHIT MANA PALING BEST???
Back to top 
Page 3 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» MESIN JAHIT & MESIN JAHIT TEPI TO LETGO BRAND SINGGER DH CLOSE..ALL SOLD..THANK PADA YG MEMBELI
» [b]SENARAI PENUH MESIN-MESIN JAHIT JUALAN LSN - Updated 11/05/09[/b]
» Di mana boleh jahit tepi tudung di prai atau butterworth penang

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Tudung DIY CARI :: Thread :: Segalanya mengenai mesin jahit-
Jump to: