BERKONGSI & BERBINCANG SEGALANYA YANG ANDA INGIN TAHU MENGENAI TUDUNG
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
NUFFNANG
IKLAN
Photobucket
Share | 
 

 Mesin Jahit tepi buatan malaysia jenama KAWAN

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
AuthorMessage
shahrinaluvaswad



Posts: 13
Join date: 2009-06-20
Age: 32
Location: Puncak Alam

PostSubject: Re: Mesin Jahit tepi buatan malaysia jenama KAWAN   Sat Jun 20, 2009 11:46 pm

sy ni org baru di forum ni...tp sy mmg tukang jahit.cuma x jahit tudung je dulu.sy de memori dgn mesin jahit terpi jenama kawan ni.time tu sy mmg nak cari sgt mesin jahit tepi.terasa susah benar x de mesin tu.

nak dijadikan cerita sy layari 1 website (www.mud**.com)depa jual rm450.minta kurang x blh langsung.bila ME kata rm390 terperanjat gak.sy dill pun dgn toke infarsewing tu.tp utk betul2 beli sy dill dgn jurujual dr melaka.dia ntar mesin melalui techniciannye.mujurlah technician tu kata bayar pada dia jgn byr pada yg dill dgn sy.

waktu cina tu mai umah sy, sy tgk kotak dia umang aih comelnye.pastu cina tu dah agak sy ni tailor.dia tya knp x beli mesin besar.sy kata x mampu lagi.yg nak tergelak tu cina tu pasang benang terketar2 depan sy.memahami yg sy ni cerewet dr segi jahitan n rasa x sedap hati sebab guna benang biasa memandangkan sy menjahit baju tentu x memadai sy menggunakan mesin ni.cara masuk benang kat laci bwh tu lain mcm je dgn mesin2 yg pernah sy tgk.cina tu pula x habis2 duk suh sy beli mesin yg berkualiti sikit.kebetulan mesin yg dia bawa tu problem, otomatik sy reject n suh dia bw balik. Embarassed bukan sy kata x bagus cuma kebetulan mesin tu rosak.pulanglah cina tu dgn hati yg hiba.

esknye cina tu sms bgtau dia ada mesin yang baik n berkualiti jenama merrylock.punyalah canang bagai nak rak.sy suh dia bw dulu klu puashati baru sy beli, faham2 jelah sy ni cerewet sgt.tp mesin tu 2nd je lah.kena tambah rm100 lg.alhamdulillah mesin tu saya puashati.kualiti jahitan sebiji dgn mesin jahit tepi besar.mesin ni blh guna 3 @ 4 benang n jarum serta jahit tepi biasa n tukar tapak jahit tepi halus secara otomatik.
Back to top Go down
View user profile
laalaa



Posts: 10
Join date: 2009-01-01

PostSubject: Re: Mesin Jahit tepi buatan malaysia jenama KAWAN   Thu Aug 06, 2009 4:03 pm

shahrinaluvaswad wrote:


esknye cina tu sms bgtau dia ada mesin yang baik n berkualiti jenama merrylock.punyalah canang bagai nak rak.sy suh dia bw dulu klu puashati baru sy beli, faham2 jelah sy ni cerewet sgt.tp mesin tu 2nd je lah.kena tambah rm100 lg.alhamdulillah mesin tu saya puashati.kualiti jahitan sebiji dgn mesin jahit tepi besar.mesin ni blh guna 3 @ 4 benang n jarum serta jahit tepi biasa n tukar tapak jahit tepi halus secara otomatik.

salam kak,

bleh bagi no tel. tak?
kalau dapat beli mesin tu 2nd
yang murah.. nak beli jugak..
Back to top Go down
View user profile
mrsady



Posts: 3
Join date: 2010-08-16
Age: 34
Location: putrajaya/cyberjaya

PostSubject: Re: Mesin Jahit tepi buatan malaysia jenama KAWAN   Tue Aug 17, 2010 10:22 am

shahrinaluvaswad wrote:

esknye cina tu sms bgtau dia ada mesin yang baik n berkualiti jenama merrylock.punyalah canang bagai nak rak.sy suh dia bw dulu klu puashati baru sy beli, faham2 jelah sy ni cerewet sgt.tp mesin tu 2nd je lah.kena tambah rm100 lg.alhamdulillah mesin tu saya puashati.kualiti jahitan sebiji dgn mesin jahit tepi besar.mesin ni blh guna 3 @ 4 benang n jarum serta jahit tepi biasa n tukar tapak jahit tepi halus secara otomatik.

saya juga menggunakan mesin jahit tepi merrylock, so far ok, saya mmg puas hati,.. hehehehe.. cuma nak tanya.. mesin nie boleh jahit tepi tudung lycra/jersey tak? kene guna twin needle ke?.. saya tak pernah cuba sbb selama nie saya hanya jahit tepi baju jerk. tk
Back to top Go down
View user profile
khadijah_is



Posts: 2
Join date: 2010-09-17

PostSubject: Re: Mesin Jahit tepi buatan malaysia jenama KAWAN   Fri Sep 17, 2010 10:22 am

hooney wrote:
Zareen wrote:
zareen pun nak letgo gak mesin jahit tepi zareen..cap kawan. sbb2 nak upgrade mesin jahit tepi yg lain...kondisi ok lg.. br 3bln pakai... kalu minat ble pm zareen ye...ok ye.tq..... flower flower flower

brapa ?


Brape letgo?? masih available lagi ke..
Back to top Go down
View user profile
Adamell



Posts: 2
Join date: 2010-10-24

PostSubject: Salam   Sun Oct 24, 2010 9:32 pm

Bajet 2011 mansuhkan 300 duty import barangan dari luar. Klau duty import mesin jahit dimansuhkan kan best heheh...
http://adamell.blogspot.com
Back to top Go down
View user profile
mieera09



Posts: 55
Join date: 2009-10-08
Age: 36
Location: rawang

PostSubject: benang tertarik   Mon Nov 01, 2010 10:21 am

salam nak tanya sapa yang guna mesin jahit tepi jenama malaysia tu....saya ada masalah bija jahit tepi benang tertarik...mcmana nk bg elok semula...sapa2 yang boleh tolong2 bagi petua...

terima kasih
Back to top Go down
View user profile http://alisyaarifshoppingarea.blogspot.com
 

Mesin Jahit tepi buatan malaysia jenama KAWAN

View previous topic View next topic Back to top 
Page 7 of 7Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Tudung DIY CARI ::  :: -