BERKONGSI & BERBINCANG SEGALANYA YANG ANDA INGIN TAHU MENGENAI TUDUNG
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Similar topics
NUFFNANG
IKLAN
Photobucket

Share | 
 

 TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
bola2_api



Posts : 159
Join date : 2009-02-28
Age : 39
Location : Taman Danau Kota

PostSubject: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Tue Dec 22, 2009 8:40 pm

Salam semua,


Dengan lafaz bismillahirahmannirrahim saya buka bicara....setelah sekian lama senyap menyepi...almaklum, sibuk mengejar cita2...alhamdulillah dah selesai setakat 2009 ni, Hijrah 1431 baru sahaja berlalu dan buka lembaran 2010 yang tinggal tak berapa lama lagi...Dengan ini saya war-warkan, bagi yang berminat untuk menghantar tempahan tudung dengan kemasan jahitan interlock/coverstitch industri di sekitar Lembah Kelang dan Selangor...

bolehlah hubungi saya di talian 013 6666156 atau ym : hadrawati
Tempahan dari luar kawasan juga diterima....apa apa pun hubungi bola utk keterangan lebih lanjut....Selain itu tempahan jahitan untuk lain2 juga disediakan...

sila layari http://passionate4crafts.blogspot.com untuk maklumat upah perkhidmatan jahitan...tq

Selamat menyambut tahun baru, lembaran baru dan azam yang baru ! Selamat berniaga dan semoga maju dan sukses selalu buat rakan2 DIY !


Last edited by bola2_api on Wed Jan 20, 2010 2:35 pm; edited 3 times in total
Back to top Go down
View user profile http://passionate4crafts.blogspot.com
NLiza



Posts : 300
Join date : 2009-01-21

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Wed Dec 23, 2009 10:46 am

bola da ada interlock industri ek.. besh nye..
Back to top Go down
View user profile
bola2_api



Posts : 159
Join date : 2009-02-28
Age : 39
Location : Taman Danau Kota

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Thu Dec 24, 2009 1:11 pm

ibumuqrish wrote:
bola da ada interlock industri ek.. besh nye..


alhamdulillah....hampir hujung tahun baru dapat....syukur sangat....
Back to top Go down
View user profile http://passionate4crafts.blogspot.com
adeeda
Peniaga


Posts : 696
Join date : 2008-12-21
Age : 39
Location : PJ/KL Sentral

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Thu Dec 24, 2009 2:24 pm

bola2_api wrote:
ibumuqrish wrote:
bola da ada interlock industri ek.. besh nye..


alhamdulillah....hampir hujung tahun baru dapat....syukur sangat....

congrats dapat 'new baby'....tepek la gambar.. n bagi review sket..
mesti best... boleh zzas blouse, tshirt, skirt, sluar, stokin pun boleh hehe
Back to top Go down
View user profile http://www.tudung-making-all-in-one.blogspot.com/
bola2_api



Posts : 159
Join date : 2009-02-28
Age : 39
Location : Taman Danau Kota

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Thu Dec 24, 2009 5:50 pm

adeeda wrote:
bola2_api wrote:
ibumuqrish wrote:
bola da ada interlock industri ek.. besh nye..


alhamdulillah....hampir hujung tahun baru dapat....syukur sangat....

congrats dapat 'new baby'....tepek la gambar.. n bagi review sket..
mesti best... boleh zzas blouse, tshirt, skirt, sluar, stokin pun boleh hehe


nanti ler tepek...arini nak buka hadiah dalam facebook...tak leh buka sama sekali adoiiiii.....!
abislah kebun aku......
anyway cung arr avatar bunga hang dee....
Back to top Go down
View user profile http://passionate4crafts.blogspot.com
zue



Posts : 143
Join date : 2009-01-23

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Thu Dec 24, 2009 9:45 pm

bola2...min. berape lai kalau nak antar jahit? Selai tdng bola caj brape ye?... Rolling Eyes Very Happy
Back to top Go down
View user profile
afizaz93



Posts : 247
Join date : 2009-01-19
Location : kedah

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Tue Dec 29, 2009 1:01 pm

wahhh...bola dh beli yg industri ke? tahniah aaa dr kak...lg laju la camniii...
Back to top Go down
View user profile http://zne29.blogspot.com/
bola2_api



Posts : 159
Join date : 2009-02-28
Age : 39
Location : Taman Danau Kota

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Wed Dec 30, 2009 4:01 am

afizaz93 wrote:
wahhh...bola dh beli yg industri ke? tahniah aaa dr kak...lg laju la camniii...

lajuuu kak, siap terbabas lagikkk abis masuk parit segala.......ekekekekke....







ni buah hati bola yang baru...dengan adanya yg ini, harapnya sampai lah hajat nak bantu mak di kampung yang nak naik haji tahun depan (2010)...aamiiinn....harapnya rezeki menjahit tu ada...mudah2an sempat dikumpul....
Back to top Go down
View user profile http://passionate4crafts.blogspot.com
joli



Posts : 17
Join date : 2009-10-16

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Wed Dec 30, 2009 7:26 am

Salam,

jahit coverstich/interlock in aper yer. 1st time dengar term ni.
cuba story skit madam

tq Wink
Back to top Go down
View user profile
bola2_api



Posts : 159
Join date : 2009-02-28
Age : 39
Location : Taman Danau Kota

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Wed Dec 30, 2009 12:49 pm

joli wrote:
Salam,

jahit coverstich/interlock in aper yer. 1st time dengar term ni.
cuba story skit madam

tq Wink

salam joli...

cs atau interlock ni adalah finishing jahitan yang digunapakai untuk kemasan tepi lengan dan bawah baju t @ tshirt, 2 garis lurus untuk mengelakkan tepi baju tetas...
selain itu blouse dan tudung jugak gunakan kemasan yang sama...mcm joli nampak kat tudung2 yang dijual dikebanyakkan butik dan kedai2 tu....
Back to top Go down
View user profile http://passionate4crafts.blogspot.com
beebiees



Posts : 155
Join date : 2009-11-24
Age : 34
Location : http://afiacollections.blogspot.com/, http://nur-inn.com

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Wed Dec 30, 2009 1:37 pm

kak bola beli jenama ape...
B pun duk riki2 gak yang coversticth tuh.....

brape K?
Back to top Go down
View user profile http://afiacollections.blogspot.com
adeeda
Peniaga


Posts : 696
Join date : 2008-12-21
Age : 39
Location : PJ/KL Sentral

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Wed Dec 30, 2009 1:44 pm

bestnyer belle...sure tgh semangat menjahit ni...
nak tanyak...notice meja semua sepesen jer... beli sekali ngan mesin or asing2? one more...
mesin interlock tu boleh potong extra kain sekali tak?,,,he3 banyak tanya ler
Back to top Go down
View user profile http://www.tudung-making-all-in-one.blogspot.com/
bola2_api



Posts : 159
Join date : 2009-02-28
Age : 39
Location : Taman Danau Kota

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Wed Dec 30, 2009 3:50 pm

beebiees wrote:
kak bola beli jenama ape...
B pun duk riki2 gak yang coversticth tuh.....

brape K?

biebies : hajat nak beli JACK jerr tu jer yg termampu...cina tu ayat ayat cinta akak sampai "terangkat" SINGER gak last2...
akak ayat ayat cinta dia balik...dapat ler diskon yg sukar dilepaskan...alhamdulillah....sabo jer lah aku apek tuh....korg nak beli mesin tfon akak...akak rekomen kat dia...service pun ok

D....mmg sepesen ponn...ekekkeke...satu kedai...aku ni jahat ngan apek tu..dia dah bagi aku murah aku kata kat dia..u bg i yg recon punya kah sampai murah sgt...dia hangin tp tak tunjuk..tp pasang mesin tu dr dlm kotak depan aku...bertukang seharian kat depan rumah....ekekekke...sian...padan muka aku...2 hari nunggu baru bleh taram mesin...keras giler lagi besi...mmg meja tu dia dah bagi sekali ngan mesin..lampu jer kena beli asing...interlock mmg sebenar2nya takder pemotong..dia bagi kita magnet penahan semasa jahit tu supaya kita tak terbabas ajer...
kita kena adjust2 sendiri seam yg nak dijahit tu....tapi CS dia mmg tak rugi beli mek....cuma tinggi sgt tang nak mengikat benang tu..kena gak berdiri...hi speed pun tak yah pikir2 nak tukar jarum tapak segala...belasah ajer...sama ajer jahitan....
Back to top Go down
View user profile http://passionate4crafts.blogspot.com
beebiees



Posts : 155
Join date : 2009-11-24
Age : 34
Location : http://afiacollections.blogspot.com/, http://nur-inn.com

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Wed Dec 30, 2009 4:20 pm

B PM ye...
nak tau lebih lanjut
sbb tgh survey2 ni
Back to top Go down
View user profile http://afiacollections.blogspot.com
shida810



Posts : 67
Join date : 2009-09-03

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Wed Jan 06, 2010 8:39 am

Salam Bola,

Nak tanya jugak pasal mesin coverstich nie. Senang tak nak jahit guna mesin nie...........
Maksud Shida, kalau kita nak jahit tudug bab lengkuk tu senang tak nak jahit .
Nak kena jahit jelujur dulu tak sebelum jahit guna mesin nie...........
Hasilnya kalau tak payah julujur tu ade tak jahitan dia kemas atau bergelombang....... Laughing .

Tenkiu
Back to top Go down
View user profile
afizaz93



Posts : 247
Join date : 2009-01-19
Location : kedah

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Wed Jan 06, 2010 12:43 pm

wahhh bola....

bestnyerrr..bestnyerrr......

aminnnn...mudah2an doa & impianmu dimakbulkan olehNya...
Back to top Go down
View user profile http://zne29.blogspot.com/
bola2_api



Posts : 159
Join date : 2009-02-28
Age : 39
Location : Taman Danau Kota

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Wed Jan 06, 2010 12:56 pm

shida810 wrote:
Salam Bola,

Nak tanya jugak pasal mesin coverstich nie. Senang tak nak jahit guna mesin nie...........
Maksud Shida, kalau kita nak jahit tudug bab lengkuk tu senang tak nak jahit .
Nak kena jahit jelujur dulu tak sebelum jahit guna mesin nie...........
Hasilnya kalau tak payah julujur tu ade tak jahitan dia kemas atau bergelombang....... Laughing .

Tenkiu

salam shida, mula2 nak guna cs tu mmg terkial2 sbb laju...tapi skrg alhamdulillah...bola tak jelujur pun cuma mmg bola pastikan kelim tak besar sampai 1/2 inci...kalo tak payah lak nak mengunting lebihan kain yg tak ditindih...
senang jer...takder gelembung2 lagi...tang curve tu mmg kena hati2...kalo tak nanti kedut2 jadik mcm kerang tu...
Back to top Go down
View user profile http://passionate4crafts.blogspot.com
shida810



Posts : 67
Join date : 2009-09-03

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Wed Jan 06, 2010 2:20 pm

Thanks bola for d explanation...............
Ingat nak beli mesin portable coverstich nie...............
Kalau tak payah jelujur banyak jimat masa........... sbbnya sekarang nie Shida buat jelujur dulu......
Itu yang lambat sangat tu......... Nak dapatkan kekemasan jahitan.

Laughing

p/s :
Semoga dimurakan rezeki sbb niat yang baik nak bawa ibubapa pergi haji. Amin
Back to top Go down
View user profile
bola2_api



Posts : 159
Join date : 2009-02-28
Age : 39
Location : Taman Danau Kota

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Wed Jan 06, 2010 4:40 pm

afizaz93 wrote:
wahhh bola....

bestnyerrr..bestnyerrr......

aminnnn...mudah2an doa & impianmu dimakbulkan olehNya...

tengkiu kakak ku...lamanyer tak dgr khabar....?
Back to top Go down
View user profile http://passionate4crafts.blogspot.com
shinju



Posts : 161
Join date : 2009-02-19

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Thu Jan 07, 2010 9:56 am

bola2_api.. nak tau yang awak beli mesin interlock tuh jenama singer kod berapa erk??? Shinju cam berminat gak nk beli mesin tuh.... tp mahal betul laaa....
Back to top Go down
View user profile
bola2_api



Posts : 159
Join date : 2009-02-28
Age : 39
Location : Taman Danau Kota

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Fri Jan 08, 2010 12:21 pm

shinju wrote:
bola2_api.. nak tau yang awak beli mesin interlock tuh jenama singer kod berapa erk??? Shinju cam berminat gak nk beli mesin tuh.... tp mahal betul laaa....

Singer Interlock cuma ada satu model...itu ler modelnyer yg kita amik...tak ingat apa kod 8431 kot kalo tak silap..
nak yg murah...carilah brand lain...fima ada...jack ada...gemsy pun ada...boleh rujuk kat thread pasal mesin yg bola dah buka ...boleh call taukeh mesin tu..semua mesin dia ada.....bagitau jer dia siti danau kota....sebut bola dia tatau...


Last edited by bola2_api on Fri Jan 08, 2010 12:42 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://passionate4crafts.blogspot.com
daai_violet



Posts : 186
Join date : 2009-01-07

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Fri Jan 08, 2010 12:34 pm

hi sifu,

nak tanye laa kalau upah jahit cs nie bola amik brp ek?
kalau brand2 lain tue brp ek?
Back to top Go down
View user profile
bola2_api



Posts : 159
Join date : 2009-02-28
Age : 39
Location : Taman Danau Kota

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Tue Jan 12, 2010 10:41 pm

up up up topic.... Very Happy Very Happy
Back to top Go down
View user profile http://passionate4crafts.blogspot.com
cok3lat



Posts : 19
Join date : 2010-01-03
Age : 34
Location : danau kota, setapak

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Tue Jan 12, 2010 11:22 pm

brp amik upah jahit cs kak?
Back to top Go down
View user profile http://ynr.my
bola2_api



Posts : 159
Join date : 2009-02-28
Age : 39
Location : Taman Danau Kota

PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Fri Jan 15, 2010 7:15 am

cok3lat wrote:
brp amik upah jahit cs kak?

Salam Ros,


Upah CS akak pm ....jaet byk2...kumpul sekali...boleh hantar kat akak utk cs.... bounce
Back to top Go down
View user profile http://passionate4crafts.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).   Today at 6:26 am

Back to top Go down
 
TEMPAHAN JAHIT TUDUNG DENGAN COVERSTITCH/ INTERLOCK INDUSTRI & PELBAGAI ( INDIVIDU & PENIAGA ).
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» help batteryman deck
» Anzo-sama GFX Shop!
» Dan x Tsunade or Jiraiya x Tsunade?
» Meet Pragya and Bulbul : Kumkum Bhagya sisters
» Hinata cant keep Naruto in check..

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Tudung DIY CARI :: Thread :: Jom Beli belah....-
Jump to: